close
تبلیغات در اینترنت
تحقیق نکات کلیدی برای مراقبت از چشم ها

گیل فان | دنیای فیلم و سریال

http://www.gilfun.ir/

تحقیق نکات کلیدی برای مراقبت از چشم ها

مراقب چشم ها باشیم,مراقبت از چشم,چشم ها و مراقبت از آنها ,مراقب چشمان خود باشید,مراقبت از چشم ها در ایران,مراقب چشم و دستان خود باشیم,راهکار مراقبت از چشم,روش ه

تحقیق نکات کلیدی برای مراقبت از چشم ها

مراقب چشم ها باشیم,مراقبت از چشم,چشم ها و مراقبت از آنها ,مراقب چشمان خود باشید,مراقبت از چشم ها در ایران,مراقب چشم و دستان خود باشیم,راهکار مراقبت از چشم,روش ه

-->
تحقیق نکات کلیدی برای مراقبت از چشم ها
خلاصه داستان :

 

تحقیق نکات کلیدی برای مراقبت از چشم ها

چگونه از چشم های خود مراقبت کنیم

 

1.جدا شدن 20 ثانیه ای از کامپیوتر

نگاه کردن به کامپیوتر یا هر صفحه نمایش دیجیتال دیگری به چشمان ما آسیبی نمی رسانند، ولی می توانند چشمها را خسته و خشک کنند. بطور حیرت آوری، ما در حدود نصف زمانی که به یک صفحه نمایش می نگریم را در حال چشمک زدن هستیم! سعی کنید قانون 20/20/20  را دنبال کنید: هر 20 دقیقه، به مدت حداقل  20 ثانیه  نگاهتان را از کامپیوتر برداشته و به حداقل 20 فوت(6 متر) آن سوتر نگاه کنید. همچنین، صفحه نمایش را در جایی قرار دهید که حدود نیم متر با شما فاصله داشته باشد. روشنایی زیاد صفحه نمایش را با حرکت دادن منابع نور یا استفاده از یک فیلتر ، کم کنید.

2.همیشه عینک آفتابی بپوشید

تابش اشعه ماورای بنفش همانطور که می تواند به پوست آسیب برساند برای چشمها نیز به همان اندازه  خطرناک و آسیب زننده است. این اشعه می تواند باعث مشکلاتی نظیر آب مروارید، سوختگی قرنیه و حتی سرطان پلک شود. هر زمان که بیرون رفتید، حتی در روزهای ابری، عینک آفتابی  یا لنزی بپوشید که 99 تا 100 درصد اشعه های UV-A و UV-B را عبور ندهد. لنزهای محافظتی خیلی گرانقیمت نیستند، ولی قبل از خرید از کیفیت آنها مطمئن شوید. گذاشتن کلاه  هم از تابش اشعه مضر به چشمها ممانعت می کنند. برف، آب و شن و ماسه هم می توانند باعث انعکاس اشعه  ماورای بنفش به چشم ما شوند.

3.استفاده از عینک های محافظ در هنگام کار و بازی

تقریبا نصف موارد آسیب چشمی در خانه اتفاق می افتد و نه در محل کار. در هنگام کار مخصوصا در پروژه های ساختمانی که امکان بلند شدن گرد و خاک وجود دارد و یا در کارهای آزمایشگاهی هنگام کار با مواد شیمیایی پرخطر، حتما از عینک ایمنی استفاده کنید. پوشش های چشمی محافظتی  می توانند تا 90 درصد از آسیب های چشمی در هنگام تمرینات و مسابقات ورزشی جلوگیری کنند. لنزها بایستی از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده باشند، که 10 برابر فشرده تر  و مقاوم تر از دیگر مواد می باشد. ورزشها یی که بیشترین آسیبها را به همراه دارند شامل بیس بال، ورزشهای راکتی، چوگان و بسکتبال هستند.

4. تغذیه قلب و چشم

غذاهایی که به جریان خون کمک می کنند برای قلب، چشمها و بینایی ما بسیار مفید هستند. بنابراین مواد غذایی  سالم و مفید برای قلب نظیر مرکبات، سبزیجات پربرگ سبز رنگ و غلات سبوس دار را  انتخاب کنید. مواد غذایی غنی از روی، انواع لوبیا، نخود سبز، بادام زمینی، صدف خوراکی، گوشت قرمز کم چرب و گوشت مرغ  می توانند به مقاومت چشمها در برابر آسیب های نوری کمک کنند. و هویج به قدرت بینایی کمک می کند. ویتامین A موجود در هویج برای بینایی خوب و قوی بسیار مهم می باشد. دیگر مواد مغذی که به چشمها کمک می کنند شامل بتا کاروتن( در بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی رنگ وجود دارند) ، لوتئین و زئا گزانتین ( در سبزیجات پر برگ سبز رنگ و رنگی وجود دارند).

5.مشکلات چشم را نادیده نگیرید

اگر چشمان شما دچار خارش، سوزش  یا قرمزی  می شوند سعی کنید با استفاده از کمپرس سرد، آنتی هیستامین ها و یا قطره های چشمی آنها  را تسکین دهید. اگر جسم خارجی مثل شن یا گرد و خاک داخل چشمها شد، با آب تمیز یا محلول نمکی چشمهایتان را شستشو دهید. اگر این علائم ادامه پیدا کرد یا اگر چشمهایتان درد، ترشح، تورم یا حساسیت نسبت به نور پیدا کرد، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. از موارد دیگری که باید فورا به پزشک مراجعه کنید: مشاهده نقاط شناور تیره، تلالو ناگهانی نور در میدان دید یا هر زمان که نتوانید بصورت نرمال ببینید.

 

6.لنزهای خود را همیشه تمیز کنید

با مراقبت از لنزهای خود از چشمهای خود نیز مراقبت کنید. همیشه قبل از قرار دادن لنزها در چشم، دستان خود را تمیز بشویید. فقط از پاک کننده ها و قطره های تایید شده توسط چشم پزشک استفاده کنید. ظرف مخصوص لنز را بعد از هر بار جابجا کردن لنز، تمیز کرده، بشویید و خشک کنید و هر دو سه ماه یک بار این ظرف را عوض کنید. زمانی که به شنا می روید یا از مواد تمیز کننده مثل سفید کننده ها استفاده می کنید، لنز نپوشید. در هنگام خواب، حتی اگر در حد چرت باشد، نگذارید لنز در چشمها بماند. و لنزها را بیش از زمان توصیه شده استفاده نکنید.

7.تاریخچه سلامت و بیماریهای خود را بشناسید

بسیاری از مشکلات جسمی ظاهرا نامرتبط می توانند بر روی چشمها تاثیر بگذارند. فشار خون بالا و دیابت می توانند جریان خون  چشمها را کاهش دهند. اختلالات سیستم ایمنی بدن در ششها، تیروئید یا هر جای دیگر در بدن می تواند باعث تورم و التهاب چشمها گردد. از دیگر بیماریها که می توانند تاثیرات بدی بر چشمها داشته باشند می توان به ام اس، آنوریسم و سرطان اشاره کرد. بنابراین موارد و تاریخچه سلامت خودتان و اعضای خانواده را در مورد مشکلات چشم و دیگر بیماریهای جدی دیگر با پزشک متخصص در میان بگذارید.

8. برچسب داروها را بخوانید

بسیاری از انواع داروها یا مخلوط آنها با یکدیگر می توانند بینایی را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین سعی کنید در مورد عوارض جانبی داروهایی که برای بیماریهای مختلف برایتان تجویز می شود، جستجو کرده و آگاهی داشته باشید. اگر بعد از مصرف دارویی علائمی نظیر زیاد شدن اشک چشم، دوبینی، حساسیت به نور، پف آلود یا پژمرده شدن پلک و تار شدن دید را داشتید حتما این موارد را  با پزشک خود در میان بگذارید.

9.وسایل آرایشی کهنه را دور بیاندازید

باکتریها به راحتی در لوازم آرایشی مخصوص چشم که مایع یا کرم مانند هستند رشد می کنند. این لوازم آرایشی را بعد از 3 ماه دور بیاندازید. اگر چشم شما دچار عفونت شد، فورا استفاده از لوازم آرایش مخصوص چشم را کنار گذاشته و به پزشک متخصص مراجعه کنید ولی اگر چشم شما دچار یک واکنش آلرژیک یا حساسیتی شده بود کافیست که از وسایل آرایشی دیگری استفاده کنید. هرگز از لوازم آرایش دیگران استفاده نکرده و همچنین هیچوقت نمونه های تست موجود در فروشگاهها را امتحان نکنید. صورتتان را قبل و بعد از آرایش تمیز کنید و مواد آرایشی را به خط داخلی پلکها نکشید.

10. سنجش بینایی بطور منظم

شما بایستی چشمانتان را بطور منظم چک کنید، حتی اگر چشمتان ضعیف نیست و عینکی نیستید. از دکترتان بپرسید که هر چند وقت یک بار باید برای چک کردن و اطمینان از سلامت چشمانتان به مطب مراجعه کنید. تاریخ مراجعه به چشم پزشک معمولا، هر چند سال یک بار، برای سنین 18 تا 60 سال و  برای سنین بالای 60 و کسانی که  چشمشان ضعیف بوده و از عینک استفاده می کنند، یا افرادی که دارای بیماریهای جدی نظیر دیابت و فشار خون بالا هستند یا در خانواده شان سابقه بیماریهای چشمی دارند، حداقل سالی یک بار می باشد.

11.ترک سیگار

اگر شما سیگار می کشید، سیگار را ترک کنید، سیگار کشیدن خطر پیشرفت آب مروارید را بالا برده و خشکی چشمها را شدیدتر می کند. سیگار همچنین باعث ایجاد لخته  در جریان خون شده و سرخرگها را ضعیف می کند. سیگار کشیدن نه تنها احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد بلکه می تواند به شبکیه چشم آسیب زده و  قدرت بینایی را کاهش دهد. خوشبختانه بعد از ترک سیگار، احتمال ابتلا به بیماریهای چشم مشابه افرادی می شود که اصلا سیگار نکشیده اند.

اخبار سینما

اخبار سینمای داخل و خارج

250 فیلم برتر

250 فیلم برتر از نگاه سایت imdb

نقد و بررسی

نقد و بررسی بهترین فیلم های جهان