1)تهیه تبلیغ هوشمندانه
اولین قدم در موفقیت یک تبلیغ، افزایش احتمال دیده شدن آن از طرف گروه هدف است. استفاده از تبلیغی که برای یک رادیوی بین المللی تهیه شده در یک رادیوی محلی موسیقی، نمیتواند ایده خوبی باشد. در مورد علایق بازار هدف خود (مانند ورزش، موسیقی، آشپزی و ...)، جایی که به این علایق میپردازند (فرودگاه، باشگاه، خانه، ماشین و ...) و نیز اینکه چطور آن را دوست دارند (روزنامه، رادیو و ...) اطلاعات کسب نمایید. تا زمانی که در مورد این مسائل اطلاعاتی نداشته باشید نمیتوانید تبلیغی هوشمندانه بسازید. در حقیقت پول خود را دور ریختهاید، بدون آنکه بازار هدفتان تبلیغ شما را دیده باشند! .
2)روی اهدافتان تمرکز کنید
تا زمانی که ماهیت چیزی که میخواهید را ندانید، آن را به دست نمیآورید. این اصل هم در زندگی شخصی و هم تهیه تبلیغ، موثر است. اگر میخواهید مردم نسبت به تبلیغ شما عکسالعمل نشان دهند، حتما باید هدف مشخصی داشته باشید. آیا هدفتان این است که به شما زنگ بزنند، به فروشگاهتان بیایند یا به وب سایتتان مراجعه نمایند؟ هدفتان هر چه که باشد، باید تمام عناصر تبلیغ را طوری درگیر آن هدف کنید که مشتریان متقاعد شوند آن هدف برآورده میشود. فرض کنید هدفتان این است که مشتریان را جهت برقراری تماس رایگان ترغیب نمایید. در اینصورت مثلا باید بگویید: «همین حالا با شماره تلفن تماس رایگان ما تماس بگیرید.»
اگر تبلیغ شما شامل یک گواه و شاهد است، از او بخواهید تا سخن خود را با چنین جملهای شروع کند: «زمانی که من با شماره تلفن تماس رایگان این شرکت تماس گرفتم، ...» یا میتوانید از چنین جملهای استفاده نمایید: «یک تماس رایگان با شماره تلفن ما، میتواند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد.»
اهداف چندگانه میتوانند باعث خدشه در ارائه تصویر شفاف از شرکت و سردرگمی مشتریان گردند و زمانیکه مردم سردرگم شوند معمولا عملی انجام نمیدهند.
3)یک پیشنهاد غیرقابل مقاومت
اگر شما تبلیغات تلویزیونی چاقوی جینسو (Ginsu) را دیده باشید، حتما شهادت میدهید که نمیتوان در برابر خرید این چاقو مقاومت کرد، چرا که با خرید چاقوهای جینسو، ست کاملی از انواع چاقوهای دیگر را دریافت میکنید و اگر این سفارش را در 10 دقیقه آینده انجام دهید، یک ست اضافهتر از چاقوها را نیز دریافت خواهید کرد.
راز تهیه یک تبلیغ غیرقابل مقاومت، در اضافه نمودن پیشنهاد امتیازات ارزشمند و گسترش آیتمهای پرداخت راحت و بدون ریسک است. به انباشته کردن پیشنهاد امتیازات ارزشمند در ذهن مشتری ادامه دهید تا جایی که مشتری در برابر خرید آن تسلیم شود.
نکته نهایی در مورد ارائه یک پیشنهاد غیرقابل مقاومت: بعضی اوقات شما پیشنهاد خود را تا جایی میتوانید غیرقابل مقاومت مطرح کنید که خوبی کالایتان واقعی و درست به نظر آید. همیشه دلیلی برای اینکه چرا شما میتوانید چنین پیشنهادی را بدهید، ارائه نمایید. اینکار باورپذیری تبلیغات دیر باور را سهل میکند. به عنوان مثال ممکن است شما تبلیغ فروش با 70 درصد تخفیف برای کالای خود را داشته باشید. در این هنگام مردم اکثرا فکر میکنند که شما در حقیقت 50درصد جنس خود را گران کردهاید تا بتوانید 70درصد تخفیف بدهید. ولی اگر شما بگویید که تخفیف 70 درصدی به دلیل طوفان اخیر است که باعث به وجود آمدن خسارات جزئی در محصول شما شده، مردم راحتتر آن را باور میکنند و با آن کنار میآیند.
4)مزیت رقابتی انحصاری
چرا مصرفکنندگان باید به جای رقبایتان با شما تجارت کنند؟ حتی گاهی با وجود قیمت بالاتر! آیا شما زحمت بیشتری از قابلیت انتخاب را به مشتریان پیشنهاد میکنید؟ یا از لحظه سفارش به مدت 8 ساعت کالای سفارش داده شده را تحویل میدهید؟
از آنجا که غالبا مزیت رقابتی انحصاری شما مهمترین چیزی است که میتوانید به مشتریان پیشنهاد نمایید، توجه کنید که در سر تیتر تبلیغ یا برگه گارانتی خود به آن اشاره کنید.
اگر احتمالا از حداقل یک مزیت رقابتی برخوردار نیستید، بهتر است سریعا به فکر آن باشید. اگر مزیت رقابتی منحصر به فردی که بتوانید ارزشمندی آن را متذکر شوید ندارید و فقط به قیمت خود به عنوان یک مزیت رقابتی انحصاری تاکید میکنید، این کار باعث از دست دادن جایگاهتان خواهد شد، مگر اینکه واقعا یک قیمت انحصاری با ویژگیهای بسیار برجسته داشته باشید.
5)سبک تبلیغ آگهی- خبر (Advertorial)
مطالعات نشان داده که مصرفکنندگان 7 برابر بیشتر از خواندن تبلیغات، اخبار روزنامهها را دنبال میکنند. مصرفکنندگان به طور میانگین روزانه در معرض 3500 تبلیغ قرار دارند.
طراحی یک تبلیغ به فرمت خبر، نه تنها باعث جلب توجه بیشتر میشود، بلکه باعث افزایش باورپذیری نیز میگردد. باورپذیر بودن تبلیغ یکی از مهمترین فاکتورها در عکسالعمل مصرفکنندگان است. تبلیغات آگهی-خبر شامل عنوان مجاب کننده، مقدار زیادی اطلاعات آگاهی بخش، متون جالب، نقل قولها و استفاده از گرافیک و نمودارها است.
دلیل اینکه تبلیغ آگهی- خبر خیلی مجاب کننده است این است که مردم دیگر از تبلیغات فروش مستقیم خسته شدهاند و یک فروش نرم، آرام و معتبر در قالب خبر را ترجیح میدهند.
6)گرافیک
استفاده از گرافیک اولین قدم از یک سیستم سه گامی برای تحریک مخاطبانتان جهت خواندن تبلیغ شماست. اولین گام، جلب توجه خوانندگان با استفاده از گرافیکهای جذاب و هیجان انگیز است. گام دوم جذب مخاطب با استفاده از یک عنوان جذبکننده قدرتمند است و گام سوم متقاعد کردن آنها جهت عمل به پیشنهاد شما است.
یک تصویر و گرافیک خوب میتواند مخاطب را جذب پیام نماید. در هر حال، یک اشتباه معمول که افراد مرتکب میشوند این است که تصاویر و گرافیکی اضافه میکنند که بر متن غلبه دارد و جای کمی برای توضیح داستان باقی میماند. همانطور که یک تصویر ارزش هزاران کلمه را دارد، میتواند به هزاران صورت مختلف نیز معنی شود که منجر به سردرگمی میشود. تصاویر باید جهت جلب توجه به تبلیغ اضافه شوند. نشان دادن تصاویر مهیج و برانگیزاننده، همیشه چشم نواز است. استفاده از تصویر شخصی از بازار هدفتان که در حال استفاده از محصول یا خدمت شماست نیز میتواند انتخاب خوبی باشد.
7)پاسخگویی
کسبوکارهای کوچک پول زیادی جهت هزینه تبلیغ ندارند، در نتیجه بودجه تبلیغ را باید با دقت بیشتری خرج کنند. بدون دانستن اینکه چه تبلیغی بهتر از دیگری است، ممکن است پول زیادی را به هدر بدهید. جهت جلوگیری از این مساله، باید نرخ پاسخ دهی به تبلیغ خود را دنبال نمایید. به جای پرسیدن از مشتریانتان در مورد اینکه چگونه با محصول شما آشنا شدهاند، پروسهای طراحی کنید تا به صورت کامل و مطمئن اثرات تبلیغ خود را دنبال کنید. به عنوان مثال، استفاده از شماره تلفنهای مختلف برای تبلیغهای مختلف میتواند روشی برای سنجش اثربخشی هر تبلیغ باشد. روش دیگر استفاده از یک صفحه منحصر به فرد در سایت برای تبلیغات مختلف است. اگر از ایمیل مستقیم برای تبلیغ محصول خود استفاده میکنید، به دریافتکننده بسپارید که برای استفاده از مزایای ذکر شده باید حتما به فرستنده ایمیل، ایمیل بزند.
اگر از رادیو و تلویزیون به عنوان اولین رسانه تبلیغتان استفاده میکنید، به شنوندگان و بینندگانتان یک گزارش ویژه ارائه دهید. این کار نه تنها دنبال کردن نرخ افزایش مشتریانتان را ممکن میسازد، بلکه میتواند باعث افزایش تماسها شود.
بحث و بررسی
برای دنبال کردن تبلیغاتتان، تبلیغی که بیش از همه افراد را جذب میکند، به عنوان المان کنترل انتخاب نمایید. با تغییر عناصر مختلف تبلیغ، جذابترین تبلیغ را بسازید و آن را با المان کنترل مقایسه کنید. اگر از قدرت جذب بالاتری برخوردار بود آن را به عنوان المان کنترل جدید انتخاب کنید.هیچکدام از این موارد ذکر شده به تنهایی نمیتواند ضامن موفقیت شود. برای رسیدن به موفقیت پایدار باید از ترکیبی از این موارد استفاده گردد
بخش دانلود
دانلود فایل ورد تحقیق
لینک دانلود:
تحقیق در مورد تبلیغ کسب و کار
فرمت فایل : doc / فایل ورد
- نویسنــده : gilfun
- نظرات :
- تاریــخ : چهارشنبه 28 تير 1396
- دستــه : تحقیق,دانش آموزی,